Direktlänk till inlägg 5 mars 2013

Dagens patientjournal

Av Tito - 5 mars 2013 10:50

Bloggar här nu ida eftersom d ändå kommer att handla mest om Titski boy. Tito fick alltså på söndag kväll rippe. Tänkte int dess mer på d utan antog att d va av allt d torkade godiset (som hans mage inte är van vid) under helgen som fick hans mage sekasin. Rulla för säkerhets skull bort alla mattor ti natten (nånting ha man ändå lärt sig...). D va säkert däfför natten gick lugnt o fint. Sku mattorna ha varit på golven kan man gissa hur d sku ha sett ut....


Nåja, på mårån begav vi oss mot posten för ja sku o posta ett paket. Tito rippa riktigt ordentligt, ha aldri sett d spruta så ur honom (ursäkta för dom saftiga detaljerna). Efter hand ble d rödare o rödare, tänkte först d va av Frolicarna han äter som godis ibland, men ti sist rann d rent blod ur honom, o nu pratar vi int en o två droppar. Hundens bakdel såg ut som han sku ha blivi under en buss!!! D va hemskt   men eftersom doggen i övrigt va pigg o hurtig gick vi ti posten ändå. 


Ja ringde runt ti några veterinärer. Dom 2 första hade inga tider men tyckte ja ska försöka få en tid nån annanstans. Den 3e, som hade tider samma dag, tyckte jag sku avvakta lite, eftersom hunden ändå var så pigg. D va lite samma linje jag själv var inne på. Trots att ja va så orolig att ja mådde illa försökte ja hålla mig lugn. 


D här va alltså igår morse. Efter d ha ja hålli honom på bara vatten, Ingen mer rippe, inge blod heller, o han verkar ganska normal. Härinne sover han mest, men d gör han normalt oxå. Säger man "ut o gå" e han oppe o hoppar på 2 sekunder. Ute fick han ren igår kväll riktiga hepulin, o låg efter sista länken länge vid sin matskål i köke o stirra demonstrativt på mig. D e krut i min gubbe  


Nu har jag varit ti apoteke efter Biobakt, mjölksyrebakterier för doggar, o en Axilur-kur för avmaskning som ja tänkte köra så fort hans mage varit i skick igen nån tid. Har hittills använt Drontal, men tycker mig ha märkt att han får i magen av den, så nu testar jag den här. Men först vill jag som sagt att hans mage e helt i skick nån tid.

Kokar som bäst oxå risvatten som jag tänker pröva ge bara d ha kallnat, i små doser några gånger per dag. Får ja d i honom o hålls d i honom tänkte ja sen gå över till att ha i lite ris oxå, o sen om d oxå e okej lägger ja efter hand i lite vanlig mat, men i små små doser. 


Ja undrar, kan d torkade godiset verkligen ha orsakat d här? D va ju lite dumt att ge d, o så mycket dessutom, på tom mage, sku säkert ha vari bättre om han sku ha äti lite annat oxå, så d sku ha blandats ut. I o för sig åt han ju nog knoplor oxå, på fredagkväll, men bara så mycke som rymdes i hans aktiveringsboll, kanske 2-3dl. Å på lördagkväll fick han ren vanligt me mat efter träningen, en stoor portion. Int kan nu väl kyla heller orsaka nå sånhärnt? Vi va ute nästan 4h i snöyra o blåst på lördagkväll.... Vet nu sen. På ett sätt sku d va skönt att föra honom ti vetten, även om han blir bra nu, så att dom sku undersöka honom ordentligt o man sku kunna utesluta en massa saker, men men.... Nu kommer ja att få en massa fanatiska hundägare o spy galla över mig men faktum e att d kostar en hel del att göra alla dom undersökningarna, o blir doggen i skick me bara hemmakonster e ja rädd att ja nöjer mig me d..... Men helt säker e ja inte. 


Återkommer,

 


Loppan & Titski



 
 
Ingen bild

mor i skogen

5 mars 2013 13:10

Stackars stackars lilla Titlingen, och ni andra med. Sånt där är väldigt jobbigt. Hoppas innerligt att han nu är på bättringsvägen och blir sitt glada goda jag igen! Kram till er allihopa!

 
loppan

loppan

10 mars 2013 11:33

Ja, nu blev d ingen dr den här gången. Jag hoppas innerligt Tito verkligen e i skick. Allt tyder ju på d, han e glad, sprallig o energisk igen, äter som han ska o magen funkkar. Huuuuur glad e jag int för d????

http://lopplottan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tito - 10 mars 2013 11:16

Imorse blev d hundparken trots d kalla vädret. Jag älskar när d e så här kallt. Undrar vafför alla klagar så mycke? D e ju så jäkligt fint, o känns egentligen int alls lika kallt som när d e bara några grader minus men fuktigt o äckligt.        ...

Av Tito - 10 februari 2013 21:35

Finally! Nu känns d äntligen som vi kommit igång me Tito, på riktigt. D börja egentligen med att han hade en ovanligt nervös period nån tid, kanske för några månader sen, kan det ha varit i oktober-november? Så pass nervös att länkarna ble nästan job...

Av Tito - 12 juni 2012 22:16

Hepp!! Ha int rikit hunni me Titos blogg som ja sku ha villa, d e så mycke allt möjligt hela tiden. Tito ha hunni bli 1,5år, väger 38-39kg. Sista tiden ha han (ta i trä ta i trä) hållits frisk, tack o lov! Han hadde ett återfall av panosteiten i nå...

Av Tito - 16 mars 2012 22:30

D e vår Tito d, född den 1/11/2010. Han är köpt från Kennel Kowhai i Kuusisto utanför Åbo. Här kanske d e han på bild, runt 5 veckor om ja int minns fel, när man 1a gången fick åka o hälsa på.       Ja hadd surffa runt lite o kolla på doggar e...

Av Tito - 16 mars 2012 15:14

Soon sooon..... We´re working on it   

Presentation


Bloggen om vår Titling

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013
>>>

Skriv gärna i gästboken!

Arkiv

Senaste inläggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Pinga Frisim

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards